مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان تا پایان نیمه اول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ (پنج فروردین ماه) بارندگی ندارد.

رضا کاکاوند گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که جو کهگیلویه و بویراحمد تا پنج فروردین ماه ۱۴۰۱ آرام بوده و گاهی اوقات در برخی نقاط این استان بارش های ناچیز و پراکنده پیش بینی می شود. 

او می گوید: مسائل بحرانی از قبیل آبگرفتگی معابر یا طغیان رودخانه ها تا پایان نیمه اول تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در کهگیلویه و بویراحمد وجود نخواهد داشت. 

به گفته مدیرکل هواشناسی استان، بارش هایی در حد نرمال به مدت یک ماه و از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ در این استان پیش بینی شده است. 

کاکاوند گفت: احتمال افزایش حدود ۳۰ درجه ای دمای هوا در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ به دلیل کاهش بارندگی وجود دارد. 

او می گوید: چنین امری موجب خشکی مراتع در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شده و شرایط را برای بروز آتش سوزی در آن ها فراهم می کند. 

کاکاوند گفت: تمهیدات لازم از سوی متولیان امر برای مقابله با آتش سوزی مراتع در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۱ و پس از آن اندیشیده شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.